Insan yang tidak cukup ilmu…..

Cetusan Idea….Berkongsi Idea… Amalkan Bersama

Kenapa Kau Diam Sahabat…. Nice Quote…

Posted by iorichee on 10 May 2009

Mengapa Kau diam Sahabat?

Aku Diam Kerana aku tidak ingin bicara

Aku menikmati suasana Hening

Namun Hening dapat memberikan ketenangan rupanya

 

Tidak kah kau lihat mereka berbicara Sahabat?

Kenapa Kau memilh selalu diam

Aku Bukan mereka, aku tidak suka banyak bicara

Itu menunjukan meraka tidak Mempunyai Makna

 

Tidak Kah Kau Sakit atau Marah atas ulas mereka sahabat?

Marah? kenapa harus marah.. aku hanya tertawa

Lihatlah mereka, Badut-badut panggung melakonkan drama

Itulah nilai Mereka yang tak bijaksana

 

Bukan kah diam tak menyelesakani Masalah Sahabat?

Kamu salah, Diam menjawab dengan seribu bahasa

Apakah tidak kau lihat suara mereka berbusa

Dengan kata-kata yang hanya sebuah bisa

 

lalu apa yang akan kau lakukan sahabat?

Aku hanya akan melihat dan terus tertawa

Melihat tealatah badut-badut panggung itu disana

tidak kah kau terhibur oleh meraka

 

Kau betul sahabat ku yang sangat ku cinta

Memang dengan banyak berbicara kita terlihat merana

Dengan diam kita bisa memaknai yang ada

Kau memang sahabat ku yang bijaksana.

 

 

Leave a comment